befogad oro

ja, nog är en mammas intutioner sanna... ultraljudet visade ett något ökat flöde genom aortabågen, lite turbulens, detta betyder då att det är lite trängre där, och vincent har redan ballongvidgat aortabågen 2 gånger... sedan är det även nåt mysko med flödet som kommer från nedre kroppshalvan upp i den nya tcpc kopplingen, men leif, vincents läkare vågade inte riktigt säga hur, vad mm detta innebär, det han sa var att han tror inte en av sakerna i sig orsakar vincents försämrade allmäntillstånd,men att det är något som inte stämmer höll han definitivt med om, så konsultation med gbg, beslutades att de ska titta på honom, förhoppningsvis redan nästa vecka. gjorde hela baletten idag, ultra, röntgen, diverse blodprover. ja, vart detta leder återstår att se, men redan förra gången pratade läkarna om att det inte går att vidga aortabågen hur många gånger som helst, redan gång 2 var de tveksamma till om det skulle gå och tydligen är vävnaden där såpass känslig att ett stent inte är aktuellt, så just nu är paniken över något akut tillstånd lindrad, men oron över vad som sker i framtiden växer dramatiskt. för vi inbillade oss lite lugn nu efter tcpc, det höll 3,5 månad..
det är väldigt komplext vincents hjärtfel, för det är många faktorer som spelar in, så mycket på hans hjärta som är lappat och lagat, och det finns så många ömma punkter.
och en mamma och pappa har mycket ont i magen. igen
men duktig var han min lile skrutt, inte på topp hela tiden, men oerhört duktig tycker jag ändå, hade min mamma med mig så julia hade det ok hon med, dessutom i väntetider sa jag till sköterskorna att "vi går ut och leker, säg till leif att ringa oss när svaren är klara," - tycker inte vi ska sitta där och glo om vi inte måste.
har gjort det tidigare med, och det är de toppen med där, inga protester. hann t o m äta lite.
nu sover de, och jag lär göra det snart med, inget piggar ju upp som en dag på sjukan . ha

2 kommentarer:

Helena sa...

Åh nej skit också Therese :-( Dessvärre finns det inga ord som räcker till heller eller som jag kan skriva som gör att det känns bättre.

MEN jag skulle ändå bara vilja säga att OK situationen suger, men tack vare att du hade koll och lyssnade på den inre mammarösten så hittades detta i tid och då har läkarna tid att fundera på vad som behöver göras eller inte.

Néa sa...

Fy vad tråkigt! Skit!

Men på nåt sätt kommer ni igenom detta också.