pk, svett, skador

vet inte riktigt vad min son pysslar med på dagarna, spelar ingen roll om han så ska sätta sig i soffan och se på tv, eller om han klättrar på köksbordet, han slår sig hela tiden!
på allt, vadsom, hursom, närsom, jag fattar inte hur det går till.
som tur är slår han sig inte illa, men det blir många tårar..och svettigt för en annan!
idag var det dags för pk igen, var lite lågt, men vi slapp fragminsprutor, var på gränsen... fragmin är alltså extra blodförtunnande som ges direkt i låret när pk:t är för lågt, och de sprutorna är inget roliga alls, få saker bryr sig vincent om, men de gör ont.
nu slapp vi iallafall!
passade på att shoppa några reaplagg till barnen med, skulle behöva till mig själv med, men det är inte särskilt rogivande att titta till sig själv när man har två envisa gullungar med sig!
sen bar det av hem igen, putte har lagat opel hela dagen, kom nyss hem, så det var ett litet projekt att lägga båda barnen själv, de blev såklart trötta samtidigt!
men en med välling på ena armen och en vid bröstet på andra sidan så löste sig det med, det är ju sååå smidigt att amma, men det börjar väl bli dags att runda av.
nu ska jag ta och umgås lite med min gullgubbe, tycker lite synd om honom, han gillar inte att inte få träffa barnen på en hel dag..
ja, på torsdag bär det av till torp med min mormor, hon behövde visst handla lite och det lär bli en heldag, så imorgon tänker jag inte göra nåt!

Inga kommentarer: