blåtira

ja, vincent har en rejäl blåtira, men det är inte särskilt svullet och han har inte ont eller blivit påverkad.
så vi håller oss ifrån sjukan idag, jag tror inte att det blir mycket värre heller. skönt!
just nu är han på övervåningen och bygger med sin pappa, och det är längesedan han var sååå till sig, blev helt stollig när vi bad honom ta fram snickarbrallorna och byggskorna..
själv fick jag sovmorgon i morse, mycket uppskattat :)
nu väntar jag bara på att det ska börja drälla in folk med diverse ärenden.. ska kanske ge mig på att slänga ihop något att bjuda på.
appropå mat, godaste frukosten på länge, kylen stod och såg väldigt tom ut igår, men lite mjölk, havrekuddar och ett halvt granatäpple strött över, jag älskar granatäpple, blev jättegott.
så enkelt det kan vara ibland, barnen uppskattar inte det lika mycket dock, vincent vill helst bara ha macka med smör på, skuret i pinnar... julia äter iofs det mesta, men att få vincent att pröva nya saker är inte det lättaste just nu, går i omgångar. idag blev det nästan bara kiwi och honungsmelon, och macka med smör, skuret i pinnar så klart!!!
kyckling som alltid varit en favorit serverades som middag igår, men då skulle han helt plötsligt inte ens smaka, det enda han ville ha var flingsalt, skulle inte tro det.
ja, nu går det lite upp och ner med maten, men han äter frukt, sin välling, pasta, macka, leverpastej och lite annat, så med riktigt god fantasi kan man ju knåpa ihop lite middagar.
japp, ut i köket en sväng då.
och till er som just nu har det jättejobbigt med operationer mm, ni ska veta att jag tänker på er och håller både tummar och tår, hoppas att allt går superfort nu så det snart är över. kramar

Inga kommentarer: