min kämpe

vincent är min kämpe, det är han som får genomgå det jobbigaste, han som får bära ärren på sin bröstkorg, och det är för honom vi orkar, han ger allt, varje dag, och även om vi inte orkar alla gånger så ger han en sån energi, idag var vi hos faster o kusinerna, passade på innan skolor och smittor drar igång.., och vad mina små lekte, de höll igång i 4 timmar - konstant, och då finns det inte i min tanke att han är sjuk. så skönt att se att han är som vilket annat barn som helst, även om det i slutändan, när vi kommer hem slutar med en jättetrött kille, både kvällen och dagen efter, kan nästan lova att vincent går på lågvarv imorgon... och just det ger mig ett litet bekymmer - kommer han orka dagis på heltid, eller får vi klara oss med att jag jobbar deltid?! vi lär väl märka det när den dagen kommer, men som det är nu orkar han inte heltid,varannan dag kanske..
imorgon ska putte tillbaka till jobbet, delade känslor inför det, tror vi behöver det, även om det är skönt att vara 2 med barnen så ska inte vi vara med varandra 24 timmar om dygnet, det är inte då vi uppskattar varandra som mest direkt :)
och någon volvo blir det inte. vi fick ju låna en i helgen för att jag vill vara säker när ny bil ska beställas, och tur var väl det. kändes 90%  rätt men det räcker inte, lite smådetaljer som ihop blev lite för mycket fel för oss, men visst är det en jättetrevlig bil. fast jag vill bi liiite kär med när det är en ny bil, och jag var inte ens attraherad!!
nej, ny jakt, vi behöver en större och jag vill ha det avklarat innan nästa vända till gbg, så det blir väl att åka runt och se vilka andra alternativ som känns bra, vi är ganska openminded.
ja, riktigt skön dag, gillar när det är full fart, dessutom tyckte jag att faster skulle få lite paus så jag passade på att laga mat och städa när vi var där. konstigt, men det är verkligen roligare att städa hos någon annan än sig själv. skulle behövas ett ryck här hemma med, men nu åker julen och med den blir det lite städ.
imorgon kirurgsamtal med 2 småbarn i famnen.. blir spännande.

1 kommentar:

Helena sa...

Vet inte vad ni letar för bil men tänkte mest bara tipsa som Citroen grand c4 picasso, eller xzara picasso... Den bilen har kört många gånger fram och tillbaka till Gbg med oss och jag är fortfarande lika nöjd varenda gång vi kliver in i den... :0)