när solen skiner gör själen det med

precis så är det med mig, kan jag vara ute, solen skiner, barnen leker, då mår jag bra. jag är en person som enormt påverkas av vädret..
och nu är jag fulladdad inför en ny vecka, att det dessutom "ska" fortsätta vara skönt gör mig inte ledsen :)
denna veckan ska det flängas till Mimi, vi ska vara med Annie en heldag har jag lovat, bada i poolen, och bara vara. Putte har semester först vecka 29, ett litet tag kvar, innan dess ska vi hinna med ullared, dags att fylla upp barnens garderober, och ladda dubbletter inför dagis i höst, och vart annars än ullared???
kan man få rengställ för en tredjedel av vad det kostar här hemma, japp, då är det taget. för med 2 små som ska ha det mesta nytt, då går det med våran inkomst inte alls annars.
dessutom ska mamma ta barnen så vi kan gå i lugn o ro, det brukar handla om 8-10 timmar (!) när putte och jag åker dit, hihi. han tycker det är lika kul som jag...

annars kommer denna sommaren inte bjuda på alltför många storstilade utflykter, lite borås djurpark med besök hos vänner, liseberg en liten vända, havets hus en regnig dag.. ja nära hem och hellre lite fler "billiga" projekt, nästa år blir det utomlands, var 4 år sedan vi var iväg senast. alldeles för länge sen, men sen har vincent inte fått flyga heller, vet att det finns många bud huruvida barn som är glenn opererade kan flyga eller inte, men när de på hjärtebarnsförbundets hemsida generellt avråder barn med låg syresättning, och att vår läkare avrådde alla med det att flyga pga risken för lungödem, ja då bestämmde vi att lite sol är inte värt att riskera hans hälsa för! men nu, jepp, vi har fått klartecken, dock ska han trippelkollas innan, ul, ekg, tryck, saturation.. rubbet. och vid hemkomst!
så efter massa fram o tillbaka med resia, om vart, hur mm som är lämpligt med sjuka barn, ja, det blir Mallis, iaf första gången vi åker, dessutom är det ganska kort flygtid, väldigt turistanpassat.., och okomplicerat.. vår dröm om roadtrip i USA tycks få vänta några år till- hahaha.
men ärligt så kan jag gott vänta, behöver jag vara råturist på all inclusive, på Mallis o likn turistställen så är det helt ok med mig, upptäcka den "riktiga" världen, det kan jag göra när barnen är stora. dvs om inte hela världen brinner tills dess... satans sharialag... återstår att se.. men jag kommer kämpa emot

nu ska jag jaga upp Putte ur sängen, han somnade lika gott som barnen efter att vi hela dagen varit hos Rolle och Therese, goda vänner! som vi träffar alltför sällan! tevligt var det, och god mat med- tack för det fina ni!!

Inga kommentarer: