det närmar sig

mmmm, det gör det, det närmar sig det "normala livet".
idag slogs jag av fullständig panik, verkligheten kom ikapp och jag insåg att inom ett fåtal månader går barnen på dagis och jag jobbar!
jag vill jobba, bli en egen person litegrann igen, men jag är inte redo, att kastas ut, barnen på dagis, en op till som väntar, ingen aning om vad för jobb, om ens något...
ska plugga, men först nästa höst.
var tvungen att ringa A-kassan med, visade sig att jag har drygt 170 dagar kvar där, och minst 70 av dem med maxersättning, det var ju skönt iofs, för nu kan jag inte ta mer f-peng än vad jag kommer ta under sommaren, vill ha lite kvar till lov och ledigheter, dessutom har vi inte råd att jag går hemma längre nu.
och jag önskar så att vi inte behövde sätta av halva inkomsten varje månad åt renovering, då hade det inte varit knöligt alls, men vi måste, för jag orkar inte bo på drygt 50 kvadrat, sova fyra stycken på 8!!!
det går runt, men det hade varit skönt att tagga ner lite.
dessutom har jag inte fått svar från barnomsorgen än om den plats de muntligt lovade i uddevalla kommun, och i och med att uddevalla tog över ströks barnen från vänersborgs lista, så just nu har jag inte ens dagisplats...
min inre stress är skyhög just nu, mitt tålamod noll, och dessutom är jag skittrött, för vincent sover inte, spelar ingen roll om han herjar hela dagen utan vila, vissa kvällar vägrar han ändå, han vaknar på nätterna, när han ska somna försöker han krypa in under skinnet på mig, ligger och stirrar hysteriskt ut i mörkret och kvider "nej"... när han väl somnar svettas han hejdlöst, och kan vakna upp mot 7-8 gånger på en natt, fram på morgontimmarna sover han ordentligt och vill inte upp för ca 8.30...
medans julia ska upp 7, efter att ha bökat sedan 6..
hon som förövrigt har tandbajs och tandvärk, stora kindtänder på g, och idag har hon bajsat igenom 2 gånger- skitkul ;)
och maten- vad hände???? han äter inte, och jag fattar ingenting, det har varit så ett tag, har kommit smygande, funderade lite igår och kan inte riktigt komma på när det började, för jag tror det drog igång innan op...
intaget idag- totalt 350 ml välling, en halv pannkaka, lite cokacola, ett par skivor melon och massa vatten.
och vi snackar om killen utan begränsningar tidgare. och vällingen inkluderar kvällsvälling!!! dock kommer han äta inatt, men ???
intaget idag har varit riktigt illa, brukar va något bättre, men inte mycket, såvida det inte bjuds glass eller annat gott.... vilket jag inte vill, inte varje dag, inte för att det är det enda som funkar...
väntar också på samtal från arbetsterapin, de och habiliteringen ska komma hem för utprovning av bolltäcke, jag väntar också på samtal eller kallelse till endokrin för egen del...
känns som denna sommar kommer bjuda på mycket, bara mycket.
ja, skattepengarna kommer imorgon, blir nyrenoverat badrum... måste göras och eftersom duschkabinen tycks ge sig den med, ja då är det väl lika bra att köra på då ......allt i detta huset går sönder, och de vi köpte av gjorde allt nytt -06 och -07... tror ni det var kvalitet de satsade på??!!
helvete.
men pengar är runda och ska rulla har jag hört.
men sen blir det Ullared, kläder till barnen, mig med!
och lite sommarutflykter, för jag ska ha en skön sommar, även om det idag känns ofantligt avlägset..

Inga kommentarer: