minsann ingen bäbis längre

nä, okej, vincent kanske inte varit bäbis på länge, men lite ändå :)
idag gjorde han ett stort framsteg, för inte alls längesedan blev han rädd så fort han såg pottan, men för kanske en vecka sen började julia intressera sig för den, då var han ju illa tvungen att nappa han med.
julia fattar litegrann vad det handlar om, men sätter sig helst på den och ljudar,  hon har alltså inte fått ut nåt i pottan, men idag ville vincent ta av sig blöjan, ja gärna för mig, en stund senare bad han mig komma och sätta mig brevid honom när han satt på den- och då kom det!! första kisset :)
superstolta både han och jag traskade vi in och tömde i toan, spolade och tvättade händerna!
en stund senare, dags ingen.. mera kiss, lika stolta gjorde vi samma procedur igen..
skulle sedan ta på honom blöja inför kvällen, med tanke på vätskedrivande medicin så tyckte jag inte vi skulle utmana ödet, dumt att han inte hinner, eller hinner känna snarare.
men icke, ingen blöja på den pojken, hade ju pottan- jaha, fick vänta lite med medicin, och det var ju bra, efter en stund ser jag vincent småkrysta, han tittar upp, får syn på pottan och går dit- sätter sig och bajsar, när han var klar ropade han på mamma, och ar så nöjd med vad han nyss gjort.
till slut var jag yvungen att ta på honom blöja för kvällen, men det gick bra tack vare farbror peter, då var det ok, om han satte på den..sötaste vincent
 oj, blev mycket om detta- men jag blev så himla glad, just för det känts långt borta eftersom han varit så otroligt negativ, och för att han gick halva dagen utan blöja och lyckades hantera det så bra.

nu är det julia då, hon är iochförsig inte ens 1,5 än, så ingen brådska, men vad skönr det hade varit att ha dem torra på dagen tills dess att de börjar dagis, och det ger mig till slutet av september..

så bortsett från pottan idag har inte mycket hänt, varit smågrinig, den tiden i månaden..
så både gottesugen och sur- lyckat, att jag dessutom glömde bort att putte och peter skulle bygga efter jobbet, vilket gjorde att min lugna halvtimme när putte kommer hem- försvann...ja det gjorde mig inte varken piggare eller gladare.
nåja, en häxa blir jag väl inte riktigt, men har minimalt med tålamod, och så blir jag väldigt trött och orkeslös.. skitbra kombo med 2 små som bara vill leka hela dagen..
men det är bara att bita ihop, och hitta på saker att göra där jag inte behöver delta alltför mycket...
utan kan dricka kaffe och titta på!!! då går det jättebra :)

i morgon ska lilla tjejen opereras, och mina tankar är hos dem.. måtte det bara gå snabbt, lätt och utan komplikationer.. och att hon återhämtar sig lätt och snart får komma hem igen <3

Inga kommentarer: