astma eller allergi

men denna gången är det lillstollan det handlar om, verkar som hon åkt på någon typ av andningsbesvär, sedan 2 dagar liksom väser hon, låter hes, och andas lite tungt, och nej, jag har inte varit inne med henne än, har inte varit orolig för henne, men så fort det blir vardag åker vi till vc, eller om hon skulle bli sämre såklart! men akuten på påskhelgen när hon trots allt mår ok- nej tack, inte bara för min egen skull utan även hennes. men, bortsett från detta är barnen mest glada över solen, de vill inte annat än att gå ut, och är vi inne och inte är tillräckligt snabba, ja då rymmer de, nu kan ju båda öppna ytterdörrarna och vincent kan även både låsa och låsa upp......
och ännu är inte staketet på plats så det gäller att inte missa dem en sekund, typ- vara supersnabb på toaletten mm :)
idag blev det storhandling, perfekt en sådan här dag, nästan tomt i affären, dessutom 5 par skor till mig och barnen för under 700 kronor!! och superskor till barnen var det! mina rätt ok de med :)
insåg när det började bli varmt att alla mina skor var höst och vinterdojor, och de andra, ja de hade genomgått 2 graviditeter..
vincent vägrar dock sina, han har sina vincentskor, ja de heter faktiskt så, jättefina skor, märket heter vincent, superkvalitet, men kostar tyvärr därefter med, måttligt sugen på att lägga 700 spänn på ett par skor när fötterna växer såde knakar, men just dessa har jag fyndat på tradera, var då helt nya och jag gav 85 kronor..
och de är vincents favvoskor, men blir det varmt nog ska jag nog få på honom sandalerna med!!
mycket mer händer inte nu, barnen lite trötta efter en heldag hos faster igår, hade det jättemysigt, och fick dessutom eldat bollibompadraken!, faster hade en stor, gammal sån som en katt gjort sina behov på, den hamnade då på påskbrasan...
kom hem sent och barnen lekte verkligen hela dagen, även vincent även om det gick sakta i solen.

ja, det har varit en skön helg hittills och min magkänsla säger att det håller i sig:)





                                           hihihihi, bollibompa on fire!!!

1 kommentar:

Néa sa...

Har ni tjuvstartat med valborgsfirandet? Stackars bolibompa draken!

Ibbe låter också väldigt illa från luftrören just nu, när han sover. Andas VÄLDIGT tungt. Hoppas på att det är pollen, för han är lite känslig för det annars...

Skönt med ett operationsdatum, bra tid också som du sa.

Våren kommer inrullande här i norr också, med stora steg.

Ha det bra!
Kram