23:e maj

är det då dags för hypospadioperationen.. och det är en måndag så på fredagen ska vi ner till gbg för inskrivning, men sedan får vi åka hem över helgen, skönt.
tydligen har de ändrat en del i eftervården och efter ca en vecka ska vi vara hemma, men med kateter och gåförbud ytterliggare en vecka, tror inte det.. vi har ändå 2,5 mil till näl och jag tänker inte åka den biten mitt i natten med en kateter som krånglar, till akuten... icke, då får de ge oss permiss till ronald istället för hem. inte så att jag vill vara på sjukan mer än nödvändigt men jag vill heller inte åka 6 mil om dagen för omläggningar mm, återstår att se, men det känns ok nu att det ska bli av.
denna operation har kommit i sista hand hela resan, och att den nu blir av är ett tydligt tecken på att vi är på helt rätt väg, och snart är allt planerat utfört, vad som sedan händer vet ingen, till hösten är vi liksom klara.
dessutom är det skönt att det blir operation innan det blir högsommar, så min lilla kille kan vara ute och leka och bada mm.
idag har vi varit på utflykt, till stan för fågelmatning, cafefika, båtspan och senare till emaus vilket är en liten gård som sköts av kommunen där det finns getter, hästar, kaniner, grisar mm, och lekplats.
och jag kunde koppla av hyfsat och låta barnen leka, leka med andra barn utan att bli tokig.. men handspriten fanns med... gillar inte snoriga barnnäsor!!!
men det har varit en toppendag idag med, och den avslutas med att putte lägger barnen.......

Inga kommentarer: