så, opererad då

yes, idag blev det av. kom in på operation som planerat kl 08. och vaknade ca 12.15 på uppvaket.
aj aj aj, det gör ont att bli grävd i, eller iallafall efteråt.
4 tjusiga ingånshål, vara det i navel är ca 6 cm och sytt med 5 stygn... tycker lite synd om mig själv.
fast då tänker jag på vincent och skäms lite... är ju inget mot vad han gått igenom, men jag har ju iofs ont ändå.
och efter några timmar på en avdelning fylld med riktigt lata sköterskor fick jag nog, som tur är var jag tillräckligt ok för att åka hem.
det finns sköterskor som inte bör jobba med det de gör, och jag tror det gällde varenda en på min avdelning, tex, en äldre herre ringer på sitt larm, jag satt i allrummet och tittade på tv, detta mittimot sköterskeexpeditionen, efter 7 ! minuter får en sköterska tummen ur att gå till mannen, suckandes, hans ansvariga sköterska var ju inte där.... och jag tror aldrig jag hört någon sucka och stöna så mycket.
en annan äldre man sitter i allrummet, somnar strax efter att en sköterska sagt åt honom att gå till sitt rum och ta sina mediciner, han sitter och sover och dreglar, håller på att ramla av stolen, en halvtimme senare efter att ha gått förbi och suckat kommer hon till slut fram, "sitter du här och sover, du skulle ju ta dina mediciner", säger hon då, riktigt otrevligt. ja, som att du inte sett detta hela tiden.
vad gäller mig fick jag själv gnälla om infarter som skulle tas bort, att jag ville ha bort droppet efter att jag börjat äta och dricka, och att jag behövde lägga om såret över naveln, tjata alltså, och ska jag jämnföra vården jag fick idag med den vincent får i gbg, ja det är som natt och dag. nog om detta, blir bara irriterad!
ja, jag kom hem till slut iallafall.
till mina glada barn, vincent tyckte det var mycket spännande att jag blivit lagad, har haltat omkring här hemma och båda barnen har velat bli burna, men icke, julia ville ju dessutom tutta, lätt att förklara för henne att nehej du, mamma är full av medicin, blev lagom poppis hos henne! och fick dessutom släpa fram bröstpumpen...nu sover mina änglar, är lite orolig för vincent han har hostat till o från några dagar, haft lite svårt att andas, så han har behövt airomiren flera gånger. idag har han blivit sämre, riktigt tungandad när han skulle sova och en riktigt otäck torrhosta. men imorgon ska vi till näl på ultraljud och då får vi ta upp detta, för någonting är knas!
ja, det var denna dag, nu ska jag knapra lite piller och sova en stund!

Inga kommentarer: