läkarbesök

ja, julia mår bra, vincent med, men i morse vid blöjbytet upptäckte jag en otäck , äcklig , acne liknande grej på snoppen, ur den kom tjockt, vitt, torrt äckel........ gahhh, han ska inte ha nån infektion där nu, han ska ju snart opereras, så det blev vårdcentralen efter att ha pratat med barnmottagingen på näl där de tyckte att kan jag så åk inte hit, överbelastat järnet, tackade för den informationen och styrde kosan mot ljungskile istället.
tog med mig min mamma med.
vincent blir ju lätt röd och irriterad på snoppen pga att det är massa vek och knepiga vrår, men väl där konstaterades att det bara var en fistel som samlat massa avlagringar, dessa ville nu ut och det var inte infekterat så hålla rent och torrt ( som alltid ) och bara ha koll så det inte blir gult och geggigt så ska det vara fullständigt ofarligt.
väldigt skönt, och skönt att slippa barnmottagningen och ev akuten för det lilla!
fast jag kunde låtit bli att åka och avvaktat så åker jag alltid med vincent så fort jag blir minsta orolig, ingen ide att avvakta där...
senare kom min mamma upp med lillasyster så hon ligger på soffan och stensover efter ett fullspäckat sportlov :) och min mamma skulle få gå ut en sväng ikväll, härligt.
imorgon blir det gbg för ny barnvagn, skulle kunna köpa den i trollhättan, men personalen på babyproffsen där är katastrof, otrevligare, drygare och allmänt sega får man leta efter, rätt okunniga med mellan varven, och det är bara babyproffsen som har den vagnen, så blir glatt att åka... vägrar handla av henne, hittills har vi fått 3 olika priser på samma sak! dessutom stod hon och skulle knö in en annan vagn i våran bil, den är ju jätteliten, bara vi tar av alla hjulen! den ni vill ha är minst lika stor. ok, pröva den med då... tog ca en fjärdedel av platsen, men enligt henne var den absolut lika stor trots att det inte gick att stänga bagagen med den första vagnen!
är inte heller ensam om att åka till gbg istället pga dåligt bemötande, rätt otroligt, en pappa ville ha en specifik bilbarnstol, säljaren envisades så illa med att dottern skulle tröttna på disney prinsessmotivet att hon inte ville sälja den till honom, han åkte också till gbg !! vill han ha prinsessor på ska väl hon skita i det och sälja och se glad ut eller? sist vi var där försökte vincent säga hej typ 10 gånger till henne, tror ni hon svarade... icke, och hon driver en barnbutik? stör mig på denna dryga mäniska, fått en lätt upphakning :)
hmm, folk.
och jag, att jag orkar bry mig :)
nu ska jag titta på tv, sen sova, skit! min tur att ha sovmorgon imorgon, vi ska ju iväg tidigt... tji fick jag :)

Inga kommentarer: