fel, fel bara fel

idag går mina tankar till en liten pojke, en pojke som inte längre är kvar på jorden, han hade hjärtfel, som opererades, operationen gick bra, han kom hem, komplikationer uppstod....
mina tankar går till hans mamma, storebror och pappa.
varför det inte gick att rädda denna fina lilla kille finns det många anledningar till. men tyvärr är en anledning brister och okunskap inom vården, och det är just för dessa små barn jag vill att ni alla som läser hjälper till att skänka pengar till våra hjärtebarn, det är kunskap som räddar liv.
för det är helt åt helvete fel att barn dör, och jag vet att det sker, men det finns så många som vi kan rädda, och det ska inte någonsin i ett land som sverige vara möjligt att ett barn dör för att det bor på fel plats, träffar vårdpersonal som kliar sig i huvudet.... ja det händer och jag ber- hjälp forskarna stoppa detta.
alla barn överlever inte, men de som skulle kunna göra det ges inte alltid chansen, och jag blir ursinnig.
så, skicka ett sms eller köp ett pins, det är det minsta du kan göra

1 kommentar:

Néa sa...

Åter igen, tack Therese.
Bra att du använder din ilska till nåt positivt.
Själv har jag lite svårt för det.

Younes skulle ha fått leva!