Sommarlov

Det är visserligen fortfarande måttligt med väder att kalla sommar men vi njuter i fulla drag ändå. De dagar som tillåter spenderar vi kravlöst på stranden, med bad( om än mest doppar tårna), krabbfiske, ja till och med ålen som förra året retade gallfebern på mig hela sommaren har vi lyckats fånga, snacka om att jag var tidernas coolaste morsa i den stunden ;)
De andra dagarna...ja cykelturer framförallt. Vårt nyinköpta projekt visade sig vara otroligt lyckosamt och helt underbart välfungerande. Påhängscykeln blev vår nya bästa vän. Skrutten lärde sig ju att cykla, sen tog hjärnspökena över och vips var all lust att ens försöka som bortblåst. Detta samtidigt som lillstollans cykelglädje bara eskalerade. Lösningen blev att inhandla en gammal holk till mamman och en påhängs till skrutten. Oj oj oj vilken lycka. Flera utflykter redan gjorda och fler lär det bli. Bästa investeringen på länge. Han får rörelsen, känslan och han kan samtidigt förlita sig på mig och hans mod ökar för varje cykeltur. Nu efterlyser vi mer sol och fler sköna dagar.
Liseberg väntar till veckan och sedan inte ett endaste dugg mer inplanerat.

Det är underbart!!!








Millas fina fd galoppör är ett underbart, stort, stelt fullblod som är helt ljuvligt att rida. Är jag gammal och gaggig, ringrostig som tusan- ja då blir det ju en god matchning ;) Kan höra min gamla lärares röst ..." in med armbågarna" - Jag kommer aldrig få till den detaljen...aldrig. men det kvittar- att vara tillbaka på hästryggen efter många år av bara sporadiska uppsittningar är så himla befriande. Det ger mig ett sånt stort inre lugn. Att jag gav upp en sån stor del av mig själv är oförlåtligt, men inte omöjligt att återta även om många drömmar som borde förverkligats får förbli just bara drömmar.


Ringrostiga ihop i galopp på sommarängen <3 

Inga kommentarer: