godartat

Det tog sin lilla tid, och även om jag lyckats koppla bort det mesta dels av tiden har det ändå krypit i mig mellan varven, men så idag kom då ett sånt där härligt brev adresserat till mig med vg regionen tryckt stort på framsidan, vad jag hunnit lära mig ogilla dessa förbaskade kuvert de senaste åren.
de brukar ju innehålla diverse kallelser till äckliga ingrepp på Vincent...
Men idag efter lite vånda, läste jag " dina provsvar är samtliga fullkomligt godartade".
Och jag andades, djupa andetag, en bra stund, fattar ni vad skönt, nu är mina egna hälsobekymmer ur världen för denna gången.

Och hela denna dagen blev väldigt bra, kom iväg i tid, slapp dock VC, de tyckte att så länge lillstolans sår inte blir infekterade behöver hon heller inte in - tack, liiite så jag tyckte med.
Istället blev det en sväng till Munkedal för att kolla upp pris mm på den skorstensdel vi behöver eftersom puckona här innan oss inte kunde placera kaminen rimligt..istället gjorde de en stor böj på skorstenen..
Men nu ska den bli rak.. och dyr, eller allt är väl relativt, men just nu är allt ruggit dyrt eftersom jag inte har fp längre och a-kassan inte är snabbast i stan, eller Sverige..

Och sedan har jag krasst konstaterat att man inte står högst på listan som mamma till 2 små, när man söker jobb alltså, har kommit ganska långt vid flera ansökningar, men när jag blivit ombedd att berätta lite mer kan jag inte utesluta att berätta, om än kortfattat, om Vincent, och ett, tu så är man bortsållad, känns ju definitivt som det finns ett samband.. eller så kan jag ju använda det som ursäkt.
Nä, jag tror det på riktigt, för superpositivt, fram tills det kommer fram, att han dessutom har en op till i höst, bidrar ju inte till "åhhh, dig vill vi ha!!!".

Ja,ja, det löser sig, snart hoppas jag bara !

men jag sysselsätter mig ändå, har en del projekt som jag brinner för och som jag fått lite vatten på min kvarn att genomföra de sista dagarna, ska berätta mer sen, men ska få ihop det för egen del först :)

Putte fick sin premiär träning ikväll med, för första gången på över 1,5 år. så han är med glad och nöjd idag, ska det rulla på lite nu?! Jag tycker det är våran tur nu.

Inga kommentarer: