lillstollan

sedan ett par veckor tillbaka har min lillstolla druckit hejdlösa mängder vatten, välling, och ätit som vanligt, detta ledde till att vi i förrgår åkte till VC, det tog ett gäng prover, med största misstanken på diabetes.. gahh, ont i magen! som mest var hon uppe i 2,5 liter vätska per dygn.. ska ha ca 1,3 liter
men alla prover var optimala, så vidare till NÄL på remiss, skulle då varit där igår med morgonurin, lyckades dock smeta ut det lilla som kom över golvet, så det fick bli NÄL idag istället!
skulle bara lämna urinet, och ta ett fastesocker... 4 timmar senare och ganska mycket klokare kom vi därifrån.
diabetes är inte längre aktuellt, därimot finns det visst någon knepig njursjukdom som orsakar extrem törst, man kissar ur sig allt, men inte natrium.. vilket är väldigt farligt, idag såg proverna bra ut, men vi ska komplettera med fler urinprover i 2 omgångar, uppföljning hos 2 olika läkare, om 2 veckor samt drygt 1 månad.. känns bra att de trots att de tror hon bara drabbats av "vanedrickande"  väljer att trippelkolla allt.
själv har jag fått min efterlängtade kallelse för halsbiopsin och ultraljudet, den 25:e är det dags, sedan dröjer de svaren 1-2 veckor, efter det vet läkarna vad som gömmer sig i halsen på mig.ska erkänna att jag har lite ont i magen över det, men intalar mig själv att det bara är en knepig hormonpåverkan de bara missat, eller som värst en godartad tumör.. eller inget alls, bara omformad lite efter 25 år..

ja, så så var det med den dagen, skönt att jag åkte själv med lillan till sjukan, Vincent, Putte och Annie var hemma och grejade, skönt även för Vincent att få vara ifred litegrann.
killen som förövrigt inte alls är ett minsta dugg supertrotsig, brötig, och allmänt odräglig stundvis, därimellan världens goaste kille, me det finns stunder då jag får gå undan och ta 3 djupa innan jag tar tag i "vinna över trotsen".. men jag vinner, så länge jag håller mig lugn och smart!!
att bli arg är ju meningslöst, särskilt då han grej är att slå, knuffa, dra i, kasta sig över, sin lillasyster.. hon som utan att blinka tar ett dunderbett om den närmsta kroppsdel och hugger tag utan dess like..
ont gör det.
hon biter allt och alla om hon inte får som hon vill, en dam med mycket vilja där.. undrar vart det kan koma ifrån!?
jaja, dom är goa med, och oftast snälla med varandra, men ibland så.
fast det är väl inte så konstigt, de har varit tillsammans varje dag i 16 månader.. och själv tröttnar jag på putte efter ett par dagar utan paus - haha, njaa..
poängen - det hör väl till!
imorgon är det sovmorgon!! ska inte göra en sak för mycket imorgon, kanske försöka tvätta upp resten i tvättkorgen.
den fylls alldeles för fort.. fattar inte.

Inga kommentarer: