Bildbomb once again

 

Eftersom att jag dels skrivit så jag skyr tangentbordet på grund av B-uppsatsen, och dels av ren och skär lathet så låter jag bilderna tala sitt tydliga decemberspråk. Fick äran att göra doptårta åt barnens finkusin, nedan är en av två (den andra med fullt namn så hör inte hemma här). Underbart dop dessutom <3 Förutom det har uppsatsskrivandet endast pausat antingen för bak, städ, pynt eller gym. Typ. Alla vardagliga måsten räknas inte in. Dock räknas det faktum in att magsjukan greppat taget om lillstollans förskola så nästa vecka är det tre veckor hemma. Och direkt därpå kommer tre veckors jullov. Ja..för dom alltså. Själv ska jag fortsätta skriva uppsats. ni kan med andra ord själva föreställa er hur roligt det är att vara hemma med mamma dag ut och dag in när stormen viner utanför, hemmet är belamrat med böcker och mamman försöker balansera allas behov.
Men det har gått förvånansvärt bra...för man kan ju alltid baka. Och göra godis, och sen baka lite till. En jävla tur det kommer gympass in mellan varven åtminstone, och att det mesta ges bort. Hemlagade klappar är underskattat, det är också väldigt roligt att göra. Även om jag själv inte tycker om att ta emot. Min tillit till andras hygien är sådär...
 
Annars liksom det bara matar på, det mesta fungerar. Mer eller mindre. Skrutten ska till Gbg för vidare kontroller, det rings runt bland myndigheter, försäkringsbolag, och annat mysigt som vanligt. Trixas med skola, planeras, förbereds, och möten och genomgångar högt och lågt.
Jo, och som sagt uppsats på det...och nästa vecka den där tentan jag missade när vi låg i äckelpäckelsjukan...
Faktum är att jag är trött, brutalt trött. Sådär att jag skulle vilja ha en veckas ostörd sömn. Bara kliva ur sängen för att kissa, dricka, koka kaffe och sen sova mer...och mer...och mer
Emotionellt går vi inte ens in på, då däckar jag förmodligen innan meningen är avslutad. Det är liksom geggamoja där. Men vad tusan, en vacker dag ska väl saker landa på rätt plats, eller så är det rätt insikter som trillar ner...
Nåja...nedan= vår tillvaro för närvarande 
 











Inga kommentarer: