svar...självklarheter och oklarheter

Idag blir det besök på labb. För mig... Dags att få svar på huruvida det är ämnesomsättningsstörningar eller inte... Och jag har ju åtminstone lyckats få behålla lite mer det sista, så jag hoppas det bara tagit kroppen tid att återhämta sig. Igår hade det faktiskt redan gått två månader sedan operationen, och nästa gång jag hamnar, om jag hamnar, på det där bordet, så ska jag lyssna på läkarna och göra som de säger efteråt, för det är sådär lyckat att slarva med doktorns order... Halsen har nog läkt okej, ärret är ganska fint, även om jag glömt att tejpa det för solen rätt ofta...men kanske...bara kanske, var jag inte tillräckligt försiktig de första veckorna, för litegrann känns det som en del muskler i halsen läkt fel.. Nåja... Igår vågade jag mig iallafall på att rida igen, och nu får nog min plan bli att skola om Camillas alla galoppörer till dressyrhästar.. Nädå, de ska få springa klart först ;) Skönt var det , trots lite regn, och det är för mig ren lycka att känna kraften när dessa fantastiska djur med små små hjälper följer varje liten vink..kraften i galoppen, och utan fart, lugn och fin, hos hästen jag red igår var helt utan dess like. Ja, jag kommer nog aldrig helt kunna slita mig från dessa fantastiska djur. Avslutade dagen med journalläsning av den inte alls särskilt roliga sorten..ibland, eller ganska ofta..plockar jag fram Vincents journal och bläddrar i, igår var det inte hans, utan en journal med det sämsta avslut en journal kan ha. Och även om jag kan hålla distans där och då, så kommer det ikapp mig och frågorna om när..inte om..utan när, Vincents journal slutar på samma sätt tar fart. Men nu tänker jag packa ner de tankarna ett tag igen..för just nu känns det förvånasvärt frånvarande.

Inga kommentarer: